Personal
branding
Omdat jij je eigen merk bent
Ik wil een bakkie doen //= $productID; ?>//= $class; ?>//= $label; ?>
Bakkie? //= $productID; ?>//= $class; ?>//= $label; ?>
Omdat jij je eigen merk bent
Ik wil een bakkie doen //= $productID; ?>//= $class; ?>//= $label; ?>
Personal Branding, dat is een hippe term, maar wat betekent het nou echt? Door middel van personal branding zetten wij personen als merk in de markt. Bedenk maar eens met wie je meer kan verbinden, met een bedrijf of een persoon? Juist, met een persoon. Daarom zien wij dat juist deze manier van profileren een duurzame marketingstrategie is. De persoon werkt aan zijn professionele netwerk en het bedrijf verkrijgt zichtbaarheid (en leads), een mooie win-win.
Als we het hebben over personal branding krijgen we meer dan eens de reactie: “Dat zou voor onze directeur zeker interessant zijn.” Dat klopt. Maar het zou nog veel interessanter zijn als een aantal collega’s zich ook online gaan profileren. De zichtbaarheid die je kan genereren met persoonlijke profielen, op bijvoorbeeld LinkedIn, is niet te vergelijken met de zichtbaarheid van een bedrijfsprofiel. Daarom is onze strategie juist gericht op teams en niet alleen op individuen.
Het mooie van deze strategie is dat het een echte win-win is. Jij kan als persoon groeien in jouw professionele netwerk. Jouw aanwezigheid online zorgt voor zichtbaarheid en vindbaarheid en zal een groot verschil maken in jouw online autoriteit. Wie hebben er nu weet van jouw kennis en expertise? Waarschijnlijk alleen je collega’s en wat familie en vrienden. Hoe tof zou het zijn als jouw doelgroep jou leert kennen en waarde toekent aan wat jij online te vertellen hebt.
Wekelijks sparren met jouw Personal Branding Coach voor stabiele groei op LinkedIn
Samen groeien op LinkedIn, werken aan je carrière én de doelen van het bedrijf
Benieuwd hoe onze aanpak eruit ziet? Pak gewoon dat bakkie!
Dat de collega’s echt vleugels zullen krijgen door deze strategie is wel duidelijk, maar natuurlijk ligt er ook een mooie win voor het bedrijf. De online aanwezigheid van de collega’s zorgen voor betere zichtbaarheid en vindbaarheid van het bedrijf. Daarnaast sturen we altijd op KPI’s, dus lead generatie is zeker een onderdeel van onze strategie. Een hoop likes scoren is leuk en gaan we ook zeker even vieren, maar het is nooit het eind doel. Tijdens de strategiesessies zullen we ook altijd terug pakken op de gestelde doelen en de waardeladder onder de loep nemen.
Wij werken bijvoorbeeld met een zichtbaarheidsladder. Deze ladder geeft door middel van tredes aan hoe zichtbaar jij bent en welke bekendheid jij hebt op jouw niche expertise. De groei op deze ladder komt met een hoop mooie voordelen, denk aan financieel maar ook in online autoriteit. Wij passen onze strategie aan op basis van jouw ambitie. Wil jij een Lokale Held worden of liever een Superheld in de branche? Iedere collega heeft hierdoor een unieke strategie.
Het mooie van social media is dat je zo veel zelf kunt doen. Maar ja, hoe weet je nou dat je goed bezig bent? Onze tippies gaan je zeker op weg helpen. Zet hem op! 💪🏻
De waardevolle tips en tricks die ik van Roel heb ontvangen hebben een waardevolle impact op mij gehad. Wat een “bruiseffect” creëert Roel!
Silvana Mitrovic - Facilitair expert bij CS Vincent van Gogh